V posledních letech se firemní benefity stávají čím dál oblíbenějšími. Firmám pomáhají udržet si nebo naopak nalákat nové zaměstnance. Mezi nejčastější benefity zaměstnavatelů patří stravenky, služební telefon, placené volno nebo služební auto. Možností ale neustále přibývá.
Dříve běžné benefity už zaměstnance nelákají
V dnešní době věci jako občerstvení na pracovišti již zaměstnanci považují za věc samozřejmou. Tudíž zájem o tento benefit výrazně klesá. Stejným trendem klesá i zájem o firemní párty či o příspěvky na kulturu nebo sport i přesto, že patří mezi ty nejvíce četné. Mezi dělnickými profesemi se také objevují benefity dříve typické pro kanceláře – kurzy, placené volno (sick days) či různé formy firemního vzdělávání.
Velmi oblíbený benefit, který zaměstnanci využívají, je firemní školka. Dále je to pak možnost pružné pracovní doby. Zároveň ale často využívají i možnosti napracovat si nějaké hodiny přesčas. Velká část ze zaměstnanců má také zájem využít možnosti nejrůznějších příspěvků, zejména příspěvku na bydlení či na dopravu. Firmy kvůli nedostatku zaměstnanců musí hledat dokonce i mimo republiku. Ti, kteří musí do práce dojíždět nebo se kvůli ní dokonce přestěhovali, často při rozhodování berou v úvahu právě benefity.
Možnost proplacených masáží či sportovní aktivity od zaměstnavatele je pro zaměstnance opravdu skvělá motivace. Může se tak stát, že zaměstnanec dostane proplacenou dovolenou či wellness. Velmi časté je pořádání firemních akcí, kdy si pracovní kolektiv společně dá drink nebo večeři.